Tuesday, March 12, 2013

Kasut tumit tinggi

untuk entri kali ini... aku cuma bukan budak yang suka sangat pakai kasut tumit tinggi. aku biasa-biasa dengan kasut tumit tinggi. bukan apa, kasut tumit tinggi aku maksudkan diri yang  bekerjaya dan  berumur dah umur 30 tahun. sebenarnya aku agak terpengaruh dengan filem 'Fabulous 30', filem dari thailand. ye la, umur 30, orang sibuk dah ada kerja. ibu mesti akan tanya dah ada jodoh ke? dah ada calon suami? aku pernah di tanya oleh ibu aku tentang soalan tadi. aku cakap tak ada lagi. Buat apa nak ada jodoh sekarang ni... walaupun umur 30 tahun tu tak jauh.. tapi ia memberi satu impak yang besar. sebab umur 30 tahun tu la, menentukan kita ni masih laku ke tak... kalau tak alamat ke status andartu. 

aku tak nak digelar andartu. walaupun sekarang umur nak masuk 21 tahun. aku takm kisah sekarang tak ada boyfriend. sekurang-kurangnya aku tak nak masa depan diprejudiskan oleh cinta. cukuplah 'LIKE' seseorang tu. tapi segalanya ditentukan oleh ALLAH. 

sekarang biar hidup bekerjaya dulu. tak payah nak sibuk-sibuk bermain cinta. kalau jodoh aku awal, aku terima dengan redha.  kalau aku nikah time degree ni, manalah tahu kan?? tu tandanya jodoh awal... 
aku dah buat keputusan, umur paling lewat aku kahwin adalah 30. MUKTAMAD!

aku dengar story mory dari kawan-kawan ibu aku, dorang dah ada cucu. ibu aku hanya tersenyum sebab ibu aku tak payah susah-susah nak jaga cucu. hehehehe... 
sempat ke, aku jumpa dengan jodoh aku?? hmmm... entahlah



No comments:

Post a Comment