Tuesday, November 26, 2013

JAMBU TU MEMANG MANIS TAPI DALAMNYA SANGAT BERBISA

Kenapa aku buat post ni.. aku cuma synchronise dengan apa yang perlu aku hadapi sekarang ini...
Jambu tu memang sedap tapi kita cuma lihat dulu sebelum merasa..
Jambu tu memang cantik dari luarannya... tapi kita tak tahu rasanya elok ke tak..
 
Minggu lepas aku terima satu tamparan hebat yang membuatkan aku 'down' dan aku rasa perlu hentikan... Jambu tu membuatkan aku berhenti untuk bercinta, buat aku untuk fikir mungkin Tuhan menduga perasaan aku yang beriya-iya.
 
Tuhan minta aku untuk lupakan Jambu tu.. Tapi Tuhan mahu aku sentiasa ingat akan diri-Nya
Allah Maha Adil.... Allah Maha Bijaksana... Allah memberi dugaan ini untuk aku sedar bahawasanya segala yang aku sayang perlu aku lepaskan.
 
aku cuma nak tahu kenapa Jambu tu jadi begitu berbisa sedangkan Jambu tu selalu dia ingat akan Tuhan. Kawan aku kata, 
"Setakat solat 5 waktu, belum tentu amalan lain yang dia lakukan sempurna"
Tu apa yang kawan aku cakap lah..
 
Aku nak tanya lagi dekat Jambu tu , Tapi Jambu tu dia tak nak borak pasal cerita ni lagi...
 
Aku sebagai hamba Allah yang lemah.. aku mungkin mendoakan semoga dia berubah...
 
Bismillahhirrahmannirrahim.... Rabbana.... 


No comments:

Post a Comment