Friday, March 22, 2013

3 minggu

3 minggu... ye 3 minggu dah aku hidup sebagai pelajar ijazah sarjana muda....  
3 minggu ni jugalah aku cuma menahan diri dari mnegeluarkan air mata.. 
tapi sayang, air mata ini tetap juga mengalir..
aku tak tahu apa yang dah terjadi pada diri aku sekarang ni.

bila aku fikir balik, ada sebabnya kenapa aku menangis..
aku menangis sebab aku tak dapat nak bawa subjek degree ni..
sebab aku dah tak ada teman kat sekeliling... 
sebab aku terlalu mementingkan diri... 
sebab aku nak berhenti sambung belajar... 

serius.. air mata aku tak boleh nak diseka lagi...
menyesal pun ada... tapi aku tak boleh nak buat apa-apa lagi. 
bila aku fikir balik, aku tak boleh buat macam ni..
aku fikirkan tentang family aku yang susah...
fikir tentang parents aku terutamanya...

serius... air mata aku mengalir lagi..
kawan yang aku anggap baik sepanjang diploma ni tak ada depan mata aku sekarang ini..
dia pun turut sedih bila aku bagi postcard yang terisi dengan luahan hati aku...
dia memang terasa.. hampir tiap hari aku luahkan kat dia 
apa yang jadi sepanjang 3 minggu ini..
aku memang rindu dia...
aku nak dia ada kat sini.. tapi Tuhan dah aturkan yang perjalanan kami tak sama..

aku tak nak dianggap macam pensel..
bila nak menulis baru pakai.. bila tak nak guna tersimpan dan terabai...
sekurang-kurangnya biarlah pensel itus sentiasa di pegang dan di tajamkan mata penselnya.


aku tak nak ibu bapa aku tahu aku menangis lagi..
last aku menangis sebab perkara ini masa aku tingkatan satu lagi...
aku tahu aku dah nak masuk umur 21 tahun.. 
aku tak boleh jadi budak lagi.. 
tapi itulah..apa yang terpendam kat dalam hati aku sekarang ini..
walaupun kat sini aku tak luahkan kat siapa-siapa... 
sekurang-kurangnya aku dah beritahu...

sob.. sob.. (T-T)






No comments:

Post a Comment