Monday, July 23, 2012

NAK KEMBALI...

aku rasa nak kembali
kembali menjadi wanita yang solehah
kembali menjadi wanita yang menutup aurat
kembali menjadi wanita yang sentiasa sentuh dan baca kitab suci
kembali menjadi wanita yang selalu mendengar tentang kehebatan agama suci
kembali menjadi muslimah yang sejati...

Dulu aku jatuh dengan lelaki yang warak 
yang sentiasa mendekatkan diri kepada Allah
yang membaca ayat Al-Quran 
yang menjadi imam
yang menjadi bilal
sehingga yang mendengar sungguh tertarik dan terus ke surau

tapi kini aku tahu jodoh itu ditangan Tuhan
Allah yang menentukan segala qada' dan qadar

aku takut akan balasan
aku takut akan hukuman 
aku takut seksaan
aku mahu kembali
aku mahu kembali
aku mahu kembali..

Ya Allah , Ya Tuhanku, aku mahu kembali seperti dulu... tolonglah hamba-Mu ini..
Amin Ya Rabbal Alamin

No comments:

Post a Comment